Studijos Lietuvoje sukūrė pagrindus tarptautinei karjerai

Kovo pradžioje „Europass LT“ paskyroje pradėtas naujas pokalbių ciklas „Pasikalbėjimai apie karjerą”, juos veda „Euroguidance“ ambasadorė dr. Simona Crisafulli. Pirmojoje laidoje S. Crisafulli kalbėjosi su Italijoje gyvenančia robotikos rinkodaros eksperte I. Akulauskaite. Buvo kalbamasi apie tai, kokie profesinę sėkmę lemiantys veiksniai gali padėti jaunam žmogui surasti jo(s) profesinį kelią. I. Akulauskaitė papasakojo apie jos profesinį kelią, kokie veiksniai dar mokykloje ir universitete jai padėjo siekiant karjeros. Pašnekovė, remdamasi asmenine patirtimi siekdama tarptautinės karjeros, pasidalino savo patarimais profesijos konsultantams ir mokiniams, norintiems atrasti savo profesinį kelią. 

Nemačiusieji pokalbio įrašą gali peržiūrėti paspaudę šią nuorodą.  

Dar mokykloje susiformavęs požiūris į karjerą

Italijos lietuvė, Italijos profesionalų klubo valdybos narė Inga Akulauskaitė gimė Lietuvoje, mokėsi tuometinėje Kauno 47-ojoje vidurinėje mokykloje (dabartinėje Tado Ivanausko progimnazijoje), vėliau baigė KTU gimnaziją. Po studijų pasirinko KTU Ekonomikos ir vadybos fakultetą, kuriame įgijo ekonomikos bakalauro diplomą. Vėliau pagal Erasmus mainų programą atvyko į Italiją. Ji įstojo į vieną iš garsiausių ir tikrai tarp seniausių esantį Paduvos universitetą italų kalba studijuoti ekonomikos. Kaip pati pašnekovė sako: „Tais laikais buvau jauna ir labiau ambicinga, nei kukli, todėl savo motyvaciniame laiške, stojant į universitetą, parašiau: „Bet kas gali mokytis savo gimtąja kalba, bet mokytis kita kalba ir įgyti naują specialybę – iššūkis, kurį aš esu pasiryžusi priimti“. Jai teko išmokti italų kalbą, kurios nemokėjo. Taigi, susiklostė taip, jog ji vienu metu studijavo Paduvos ir KTU universitetuose, vėliau atliko darbo stažuotę, kurios pabaigoje ją įdarbino, vėliau jai teko dirbti skirtingose įmonėse. Daugiau nei pusę gyvenimo ji paskyrė tyrinėti pasaulio valstybes ir skirtingas kultūras, todėl, kaip pati pripažįsta, ji pagrįstai paskutinius dvidešimt metų save laiko pasaulio piliete. Dabar I. Akulauskaitės namai yra Turine (Italijoje). Kaip sako pašnekovė, jai visada patiko skaičiai ir matematika, tačiau joje dega ir kūrybinė ugnis, todėl abi aistras apjungė ir realizavo rinkodaros srityje.

Šiuo metu I. Akulauskaitė yra pramoninius robotus gaminančios ir vien Italijoje kasmet įvykdančios beveik 700 mln. metinę apyvartą ,,KUKA Roboter” pasaulinės rinkodaros komandos narė. Ji su komanda pristato prekės ženklą pasauliui bei vysto skirtingas strategijas, kaip Italijos rinkoje suartinti du skirtingus pasaulius – žmonių ir robotų. Ji yra atsakinga už technologinių inovacijų diegimą ir platinimą tokios garsiose Italijos įmonėse kaip: ,,Ferrari”, ,,Lamborghini”, ,,Maserati”, ,,Ferrero”, ,,Nestlé”, ,,Ikea”, ,,Bosch”, ,,Siemens”, ,,Electrolux”, ,,Brembo” ir kt. Inga Akulauskaitė taip pat yra komunikacijos su visuomene, spauda ir vyriausybe ekspertė, laiko skiria lietuvių studentų supažindinimui su robotikos pasauliu.

Tobulėti įkvepia asmenybės, o profesinį „Aš“ formuoja srities pažinimas

Paklausta apie ankstyvosios mokyklos laikus ir ją veikti įkvėpusius žmones, I. Akulauskaitė prisiminė, jog mokykloje kirbėjusią svajonę studijuoti architektūrą pakeitė ekonomikos studijos, dėl ko pašnekovė nesigaili. Pašnekovė sakė: „Tai rinkodara mane atrado. Žmonės, kurie mane lydėjo kelyje ir mane įkvėpė, nebūtinai yra tie, kurie mane paskatino rinktis rinkodarą“, bet  vėliau pripažino, jog mokykloje būta mokytojų, joje pamačiusių talentą ekonomikai. I. Akulauskaitė šiltai prisimena mokytojus, ją lydėjusius nuo pirmųjų klasių iki mokyklos baigimo. Kaip keletą iš įkvepiančių asmenybių paminėjo buvusį KTU gimnazijos direktorių B. Burgį, mokytoją Žilinską, tuometinėje Šilainių mokykloje dirbusį matematikos mokytoją A. Kebliką, savo tėvelius. Nors, kaip pati sako, jau šešiolikos metų ji buvo laikoma „ekonomiškai mąstančia mergaite“ (vadinasi, mokytojai pastebėjo jos polinkį šiai sričiai), ankstyvaisiais jaunystės metais pašnekovė nebuvo labai patenkinta savo asmeniniu pasirinkimu studijuoti ekonomiką. Visgi geresnis srities pažinimas buvo lemiamas: I. Akulauskaitė rinkodaros paskaitose suvokė, jog būtent šioje nišoje jos „meilė skaičiukams“ gali būti puikiai derinama su jos kūrybiškumu. Tad šis srities ypatumų pažinimas ir buvo pirmasis jos, kaip rinkodaros srities atstovės, profesinio identiteto formavimosi etapas, paskatinęs ją pradėti gilintis ir geriau pažinti rinkodarą. Vėliau prisidėjo žinių gilinimas Paduvos universitete, kur jai buvo suteikta galimybė susikurti asmeninę strateginio duomenų valdymo studijų programą ir kurią patvirtino universiteto administracija. I. Akulauskaitės paminėtieji aspektai visiškai atliepia tuos ugdymo mokykloje elementus, kuriuos, kalbėdama apie profesinio „Aš“ ugdymą mokykloje, S. Crisafulli išryškino „Euroguidance“ svetainėje publikuotame straipsnyje.

Apie tai, kas dar prisidėjo prie I. Akulauskaitės sėkmingos karjeros plėtotės, kaip jos mentoriavimas įkvėpė darbo praktiką atlikusią merginą studijuoti rinkodarą ar kokių kitų patarimų karjeros konsultantams ir mokyklos bendruomenei buvo pateikta, galima sužinoti, peržiūrėjus visą pokalbį.

„Pasikalbėjimų apie karjerą“ anonsas

  • 2022 03 21 d. 16.30 val. pokalbis su Eivanu Maksvyčiu („Heidegkrug robotics“ inžinierius „Tavo robotas“ įkūrėjas, buvęs kompanijos „Ericsson“ Švedijoje architektas).
  • 2022 04 04 d. 16.30 val. „Kaip praktikoje vyksta profesinio „Aš“ paieška?“ – Pokalbis su chemijos bakalauro ir marketingo vadybos magistro studijas baigusia Rasa Petrauskaite, gyvenusia ir dirbusia Lietuvoje ir Islandijoje ir dabar reimigravusia į Lietuvą.

 

„Euroguidance“ ambasadorė dr. Simona Crisafulli